maandag 24 november 2014

Weekend

Wat een weekend! Vrijdag ben ik bij verschillende winkels op zoek gegaan naar gele wol voor mijn minionsjaal, maar geen van de drie winkels had deze. Bestellen zou geen optie zijn, want ik moest de sjaal immers zaterdag af hebben. Mijn enige optie was om de sjaal smaller te maken, maar daarvoor moest hij helemaal uitgehaald worden (lees: 85 cm sjaal en een uurtje of twee werk werden weer mooie bolletjes). Ik ben weer vrolijk opnieuw begonnen en heb hem smaller gemaakt. Nu is hij een kleine twee cm smaller maar wel 1.20 m lang, dus het doel is bereikt. Ik heb dan ook geen geel meer over! Onderstaand het resultaat van de muts en de sjaal...

De armbandjes van mijn nichtjes moesten ook nog af, met twee kleurtjes, een knoopje en een Drim-Design label. Dit is mij vrijdagavond nog gelukt, nadat ik even genoeg geel had gezien. Ik kon geen leuk patroon vinden voor dik garen, dus ik heb even moeten proberen voordat ik iets leuks had, maar het is gelukt. (Helaas ben ik vergeten er foto's van te maken, maar ik zal mijn schoonzus eens vragen of ze dat alsnog wil doen).

Op zaterdagochtend ben ik verder gegaan met de sjaal, want ik was pas op de helft. Rond 13.00 uur had ik hem af. De lengte was goed en de losse draadjes waren weggewerkt. Maar dan komen de details nog. Ik wilde de sjaal anders dan de muts, dus de sjaal kreeg twee minions met maar één oog (scheelt natuurlijk in tijd, maar omdat de sjaal smaller was zouden twee ogen ook niet passen). Nadat die vastgezet waren moesten ze nog pupillen krijgen, en een mondje natuurlijk. Maar ik had niet gedacht dat een mond maken zo moeilijk zou zijn. De mond van de muts stond in het patroon, maar van de sjaal was geen patroon, dus dat moest ik zelf proberen. En dan gaat de tijd snel. Ik heb uiteindelijk om 15.05 uur het label aan de sjaal gemaakt en we zijn snel naar de verjaardag van mijn zusje gegaan (waar we om 15.00 uur verwacht werden, oeps!).

Daar heb ik mijn nichtjes blij gemaakt met hun armbandjes en mijn neefje was zo blij met zijn muts en sjaal, dat hij meteen naar huis wilde (want dan mocht hij het ophouden). Hij liet iedereen zien dat hij een minion was en ondanks dat hij steeds rodere wangetjes kreeg omdat het eigenlijk veel te warm was, wilde hij het toch nog even ophouden! Heerlijk, als kinderen zo oprecht enthousiast zijn!!!

Zondag ben ik verder gegaan aan het aapje van een andere neefje. Het aapje had al een lijfje, hoofdje en armpje, en heeft nu nog een armpje, een half beentje en oortjes erbij gekregen... en toen was de wol op! Dan maar verder aan het volgende knuffeltje.

Het was weer druk, maar gezellig. Ik ben weer lekker opgeschoten, heb een aantal kindjes blij gemaakt en ik kan weer door met de volgende opdrachten. Wat een heerlijk ontspannen en productief weekend!

Groetjes, Imke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten