woensdag 12 november 2014

Het begin

Welkom op mijn allereerste blog. Mijn naam is Imke Dreesen en in 2014 ben ik begonnen met mijn eigen merknaam: Drim-Design. Ik heb deze blog aangemaakt om mijn ervaringen en creaties met jullie te delen.

Toen mijn tante mij in oktober 2013 belde om te vragen of ik meeging naar de hobbybeurs in Utrecht, had ik geen idee wat ik ging bezoeken. Ik ben altijd creatief geweest, maar heb er nooit echt iets mee gedaan, omdat ik simpelweg niet wist wát ik dan zou moeten doen. Omdat mijn nichtje graag wilde dat ik meeging zijn we met z'n drieën naar Utrecht gegaan. Wat een knaller van een beurs, die Kreadoe!! Twee hallen vol met kraampjes en overal workshops en vrolijke mensen die opzoek zijn naar inspiratie en/of nieuwe producten.

Omdat ik kort voor het bezoek aan de beurs gevraagd werd of ik peettante wilde worden, was ik tijdens de beurs op zoek naar een leuk cadeautje voor mijn nog ongeboren petekind. Bij een haak- en brei-kraam zag ik een geweldige knuffel staan die ik wilde maken. Nadat ik het patroon, garen, vulling en de juiste haaknaald gekocht had, ben ik op 'haakles' gegaan bij mijn tante. Zij heeft mij geholpen met het lezen van het patroon en de steken uitgelegd. Al snel kreeg mijn knuffel vorm en toen hij af was heb ik gelijk twee nieuwe patronen besteld. 

Toen ik ook die na een dag gemaakt had wist ik het, ik was verslaafd! Wat een geweldige hobby. Ik ben via internet en boekjes op zoek gegaan naar nieuwe patronen en inspiratie en nadat mijn schoonzus mijn vroeg of ik een dekentje wilde maken, ben ik zelf aan de slag gegaan. Tevens heb ik labels met mijn merknaam besteld die aan ieder product dat de deur uit gaat bevestigd worden. 

Ondertussen ben ik sinds 18 augustus 2014 ook actief op Facebook met het posten van mijn creaties. Dit heeft geleid tot vele 'opdrachten' voor onder andere neefjes en nichtjes die knuffels of mutsen willen, maar ook voor het maken van babyschoentjes en knuffeldoekjes. Ik heb nog veel meer ideeën die ik wil uitwerken, alleen moet ik daar, naast de vele verzoeken, nog tijd voor vrij gaan maken. Nog maar meer haken dus!!

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes, Imke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten