maandag 22 december 2014

Met een vaartje

Ik voel me goed. Het aapje is bij zijn nieuwe eigenaar en laat die er nu super blij mee zijn. De hele dag heeft hij dat beestje meegesleept en zelfs mee naar bed genomen. Geweldig! Ik weet dat ik zelf als kind ook alles wat ik leuk vond naast me liet slapen, dus ik zie het als een groot compliment. Omdat het aapje nu afgegeven is, kan ik nu ook een foto plaatsen:

Verder heb ik ook mijn rendier af. Hij had eigenlijk (volgens het patroon) veel kleinere oogjes, maar die haalde zijn schattigheidsgehalte omlaag vond ik. Gelukkig had ik nog een paar oogjes liggen die goede maat hadden. Hij zit nu trots naast de tv en schuin onder het mini-kerstboompje (we hebben er toch maar eentje geleend). Ik ben er in ieder geval trots op. Hij is klein en schattig en mag gezellig blijven zitten tot 6 januari 2015.

Ook heb ik zaterdagnacht de colsjaal van mijn schoonzus afgemaakt. Hij had al de goede lengte, maar was nog niet breed genoeg. Ik had de donkergrijze wol bijbesteld, maar omdat ik eerst mijn rendier af wilde hebben (het is immers bijna kerst, en na de kerst heb ik er niet meer zo veel aan) is de sjaal blijven liggen. Daar had ik dus zaterdag tijd voor. Door onverwachte visite kon ik er echter pas rond middernacht aan beginnen (en dan blijkt mijn energie onuitputtelijk en ga ik door tot ik hem af heb). Maar ik ben blij met het resultaat en ook mijn schoonzus is er erg blij mee.

Nu wil ik voor eerst kerstdag de knuffel van (weer) een ander neefje afmaken en de wanten van mijn kleinste neefje wil ik voor kerstavond af hebben. Op zich moet dat gewoon gaan lukken. Ik ben zondag begonnen met de pinguïnknuffel en ik heb hem nu al voor de helft af. Hij moet alleen zijn snavel, pootjes, en mutsje nog en dan is hij af, iets wat ik verwacht vandaag gedaan te krijgen.

Dan heb ik nog de hele dinsdagavond en de hele woensdag om de wanten van mijn neefje te maken. Hier gaat iets meer tijd in zitten omdat ik hier geen patroon van heb en ik ze dus naar eigen inzicht maak. Wel heb ik zijn hand laten overtrekken op papier, zodat ik weet hoe groot ze zijn. Hopen dat het me gaat lukken om ze passend te krijgen. Zodra ze af en gegeven zijn plaats ik weer een foto!

Groetjes en hele fijne feestdagen,

Imke



Geen opmerkingen:

Een reactie posten