donderdag 4 december 2014

Aapje en hondje

Het hondje voor mijn ene neefje is af. Hij is erg leuk geworden, ondanks het weinig variƫrende patroon. Ik was aanvankelijk bang dat het een worst met pootjes zou worden, maar dat is gelukkig niet gebeurd! Hopelijk vindt hij hem ook leuk. Hij wilt hem namelijk al heel lang hebben, maar omdat ik geen leuk patroon vond heeft het iets langer geduurd.

Het aapje voor mijn andere neefje heeft nog steeds geen beentjes, staartje en ook nog geen banaan in zijn armpjes. Ik wil er wel aan beginnen, maar omdat het een klein friemel-patroon is, en omdat het nogal koud wordt buiten, dacht ik dat ik eerst een sjaal zou maken (voor mezelf nog wel. Dat wordt dan het eerste dat ik voor mezelf haak). In het boek van MyBoshi zag ik een hele leuke sjaal met golfpatroon, iets wat ik ook nog nooit eerder gedaan had. En omdat ik ervan houd om dingen te proberen en iets te maken die ik nog niet gedaan heb, ben ik dus weer fanatiek aan de slag gegaan. Ik had alle kleuren in huis, maar nergens genoeg van. Gelukkig kon ik dus wel al aan de slag en hoefde ik niet te wachten tot mijn bestelling was binnengekomen met de rest van de bolletjes. En ik moet eerlijk toegeven, hij ziet er tot nu toe erg mooi uit. En warm! (Niet onbelangrijk voor een sjaal lijkt me).

Als de sjaal af is, wil ik eigenlijk ook nog polswarmers maken. Je kent ze wel... van die handschoenen zonder vingers, waar je dus alleen je duim in een gat hebt en de rest eigenlijk open is. De polswarmers worden met een aantal zelfde kleuren gemaakt als de sjaal (niet allemaal, want de sjaal heeft 5 kleuren), maar met een ander patroon. De sjaal heeft namelijk veel gaten door het golfpatroon (door de dikte van de sjaal maakt dit niet uit), maar polswarmers met erg veel gaten geven natuurlijk niet veel warmte. Gelukkig staan in mijn MyBoshi boeken een aantal leuke patronen voor polswarmers, dus er zit vast en zeker iets tussen wat bij mijn sjaal past.

Als die af zijn, moet ik toch maar verder gaan met het aapje. Daar heb ik de nieuwe draad voor ontvangen, dus eigenlijk is er nu geen reden meer om het uit te stellen...

Groetjes, Imke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten