donderdag 18 december 2014

Kerstversiering

Vanwege de tijd die in het werk, studie, haakwerk en privéleven is gaan zitten, is de kerstversiering er thuis bij ingeschoten. En dat terwijl ik wel van kerst en alles er omheen houd. Maar een mens moet keuzes maken, dus dan dit jaar maar geen kerstboom en lampjes in huis (dit laatste heb ik trouwens al grotendeels opgelost door gewoon nóg meer kaarsjes neer te zetten, ook gezellig!). Toch miste ik iets en was ik bang dat ik niet in de kerststemming zou komen als nergens uit blijkt dat het bijna kerst is. Dus wat doe je dan, als gedreven haakster? Juist! Je haakt je eigen kerstversiering.

Nu kwam ik op internet een patroon tegen van een wel heel schattige Rudolph en dan is de beslissing voor mij snel genomen. Gelukkig had ik nog bijna alles in huis voor deze geweldige amigurumi en dus ben ik meteen begonnen. Hij is ver af, op de oortjes, het gewei en de sjaal na, maar hij wordt fantastisch! Ik ben nu al verliefd (en dat terwijl zijn hoofd (zonder oogjes, snuit en rood neusje) nog naast zijn lijfje ligt). Op zulke momenten vind ik het jammer dat een mens moet slapen, want ik zou de nacht door kunnen haken tot ik de volgende dag weer moet gaan werken.

Ik had nooit van mezelf gedacht dat ik ergens zo verslaafd aan kon zijn. Iedere dag sta ik op met ideeën en motivatie, en ik ga naar bed met nieuwe ideeën, een planning van hoe en wanneer ik alles ga aanpakken en nog meer motivatie.... Nu alleen de tijd nog om het allemaal te maken.

Groetjes, Imke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten