dinsdag 7 april 2015

Ideetjes, ideetjes, ideetjes

Ik vermeldde onlangs dat ik zeker een achttal ideeën voor patronen en projecten heb en nu ben ik dus lekker bezig om ze uit te werken. Mijn doel is om uiteindelijk alles wat ik bedacht heb door middel van patronen en foto's vast te leggen.

Dat heeft meerdere redenen:
1: Als ik op internet op zoek ga naar nieuwe dingetjes of cadeautjes voor mijn familie (die gelukkig rijk is aan kinderen), kom ik regelmatig dingen tegen die ik wil maken, al dan niet met patroon. Maar nu wil het geval dat die dingen die ik zou willen maken, waarvan ik denk dat ze ook daadwerkelijk gekocht worden door mensen, niet altijd te vinden zijn. Geen projecten of patronen op internet dus. Omdat ik het toch graag wil maken, ga ik zelf op zoek naar een leuke steek en de afmetingen en kijk ik in m'n verzameling welke kleuren daar leuk voor zouden zijn.
2: Het volgen van een patroon is leuk, maar ik kom zo vaak dingen tegen waar geen patroon van te vinden is, dat ik gedwongen ben zelf iets te bedenken. Daardoor wordt mijn blikveld verbreed en zie ik alles wat er is als mogelijkheid om te haken (dus ook producten die minder gangbare gehaakt voorkomen). Ik houd me dus bezig met creaties die vooralsnog alleen in mijn hoofd bestaan. Iets wat ik niet van mezelf verwacht had, een half jaar geleden. Toen dacht ik dat ik alleen maar dingen kon maken met duidelijke, eenvoudige patronen die alleen maar vaste steken of stokjes bevatte, maar gelukkig is niets minder waar. Ik ga helemaal los in kleuren en patronen en.... ach, het houdt me van de straat zullen we maar zeggen!

Groetjes, Imke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten