zondag 19 april 2015

Drim-Design ontwerp nummer 1

Hihi, ik vind het zo ontzettend leuk om te doen! Mijn eigen project, volledig zelf verzonnen, zelf uitgewerkt en nog leuk geworden ook. Het eerste, echte, unieke Drim-Design 'Design', uitgewerkt in vrolijke uniseks kleurtjes (geel, grijs en wit) met een leuk randje erlangs (oké, dat randje heb ik eerlijk overgenomen uit het super leuke boekje '75 sierranden om te haken', maar toch, het maakt het af). Ik vind het zo spannend, en leuk, en ik heb alweer zin om aan het volgende te beginnen.

Ik weet niet meer waar ik naar op zoek was, maar ik kwam een luier-etui tegen. En toen ik er achter kwam dat er eigenlijk helemaal geen haakpatronen voor zijn, besloot ik het zelf te gaan verzinnen. Eerst op zoek naar een leuke steek (boekjes, internet, nog meer internet) en dan aan de slag. De eerste twee toeren gingen altijd goed, maar daarna bleek dat het helemaal niet kon wat ik wilde. Dan maar weer opnieuw beginnen, en wéér opnieuw beginnen. En zo dan een hele avond lang, tot ik de dag erna bedacht dat internet wellicht kon helpen. Zo veel tijd verspild omdat ik denk dat ik dat allemaal zelf kan... pff.

Toen ik het eenmaal door had, bleek het ook niet moeilijk te zijn, en gelukkig schiet het dan op. Totdat ik het randje moest gaan maken (iets waar ik dus ook weer veel te lang over doe, lees: ik ben al 3 avonden bezig met het maken en uithalen van randjes!!!). Ondanks het super leuke boekje met 75 randjes, vond ik dat er een leuk, speels, maar fijn randje langs moest, en alles wat ik leuk vond, werd uiteindelijk veel te groot (wat weer niet mooi uitziet langs een klein voorwerp als een luier-etui).

Maar ik geloof er heilig in dat het, naarmate ik vaker iets zelf bedenk, makkelijker en sneller gaat en ik er ook meer inzicht in krijg. (Dit is immers mijn eerste, volledig zelfbedachte Design en een half jaar geleden, toen ik met Drim-Design begon, kon ik niets anders dan simpele beginnerspatronen lezen). Dus ik houd hoop... en zin om door te gaan!

Groetjes, Imke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten