woensdag 11 februari 2015

Kraamcadeau-set 2

Een tijdje geleden heb ik een tutteldoekje met een uiltje gemaakt voor ons pasgeboren achterneefje. Daar hield ik nog draad van over, wat ik altijd bewaar (want wat haken betreft is mijn motto: wie wat bewaart, die heeft wat. (Al is het soms maar net voldoende om een neusje, mondje of binnenkant van een oortje te maken).) Omdat ik het doekje alleen te weinig vond als kraamcadeau, wilde ik er nog iets bij maken. En aangezien het speenkoord van laatst in de smaak viel, wilde ik dat nu weer, maar anders.

Waar ik de vorige keer een soort lint gemaakt had met versiering erop, wilde ik nu iets maken dat echt anders was. Ik koos voor dit koord voor een soort kralen (zoals ik dat zo mooi had afgekeken in het speenkoord van mijn nichtje) maar wilde wel graag het uiltje laten terug komen. Ik had nog net genoeg grijs voor twee kralen en het snaveltje van de uil, dus de rest moest in het groen en geel. Het uiltje moest wel kleiner worden (wat makkelijker klinkt dan het is) en is dus gedeeltelijk naar eigen inzicht gemaakt. Toen ik zes kralen en het uiltje klaar had, kwam het moeilijkste: het clipje op zo'n manier vastmaken dat het leuk uit zou zien maar ook goed vast zou zitten.

Gelukkig had ik na een tijdje proberen door hoe ik hem vast kon maken en kon ik mijn speenkoord afmaken. Daarna nog even een labeltje eraan, inpakken en op kraamvisite gaan.

Ik ben in ieder geval erg blij met het resultaat en hopelijk is onze lieve achterneefje (en zijn ouders) blij met zijn tutteldoekje en speenkoord.

Groetjes, Imke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten