woensdag 14 januari 2015

Kraamcadeau-set

Binnen de vriendenkring is een meisje geboren en bij een kraambezoekje hoort een cadeautje; in mijn geval een zelfgemaakt cadeautje. Maar wat is leuk, lief en wat heb ik nog niet gemaakt? In een van mijn boeken kwam ik een lief konijntje tegen en was verkocht. De reden hiervoor is dat ik een konijntje gewoon erg lief en schattig vind en het makkelijk een 'meisjes' tintje te geven is (lees: een strikje of bloemetje en wat roze accentjes).

Volgens het patroon moest de binnenkant van de oortjes en de onderkant van de voetjes met vilt gemaakt worden, maar omdat ik me nooit helemaal aan een patroon houd, heb ik de accenten gehaakt. Toen dat allemaal klaar was, was ik echter nog niet tevreden. Naast de veiligheidsoogjes heb ik ook een veiligheidsneusje gebruikt en het mondje heb ik met donkerbruine draad gemaakt. Daarna heb ik de wimpertjes gemaakt en zag mijn konijntje er al veel liever uit. Maar er ontbrak nog steeds iets.

Ik heb het konijntje weggelegd en heb op internet gezocht. Wat ik meerdere keren tegenkwam, waren wortels. Natuurlijk! Mijn konijntje had nog een wortel nodig. Ik had nog oranje en donkergroen in huis, dus niets kon me tegenhouden. Binnen een paar minuten had ik de wortel zelf af en zat ik te denken hoe ik de blaadjes ging maken. Toen dat ook gelukt was, was het nog maar een kwestie van vastmaken en labelen.

Maar eigenlijk wilde ik graag een setje maken. Een knuffeltje en iets extra's.. iets wat veel gebruikt kan worden en toch iets eigens heeft. Maar wat?

Laat ik bij het begin beginnen:
Ik ben dagelijks opzoek naar nieuwe projecten en dingetjes die ik kan maken (al dan niet met patroon) en houd mijn oren en ogen open. Nu heeft mijn nichtje een speenkoord dat met de hand gemaakt is, gepersonaliseerd met kralen, en toen ik haar ermee zag ging er bij mij een lampje branden/belletje rinkelen/hoorde ik een koor in de verte 'hallelujah' zingen en zag ik het licht. Kortom, ik kreeg een ingeving. Niet elk speenkoord is immers met kralen gemaakt; het kan ook gehaakt worden. Ik heb gezocht naar patronen, maar kon niet echt iets vinden wat ik leuk vond voor mijn eigen speenkoord. Wel zag ik een aantal mogelijkheden en ik kreeg verschillende ideeën... ze hoefde alleen nog maar uitgevoerd te worden.

Ik heb speenclips gekocht en ben aan de slag gegaan. Na drie keer opnieuw beginnen (zucht) had ik eindelijk een basis die ik leuk vond. Toen het basiskoord met speenclip en lus klaar was, moest het nog aangekleed worden. Ik heb in dit geval gekozen voor bloemetjes. Voor het speenkoord heb ik dezelfde kleuren gebruikt als voor de knuffel, alleen heb ik er nog fuchsia aan toegevoegd (het mag best vrolijke kleuren hebben, toch?















Ik ben in ieder geval erg trots op het resultaat! Het eerste Drim-Design kraamcadeau-setje is een feit!!

Groetjes,

Imke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten