woensdag 7 januari 2015

Slofjes

Een hele tijd geleden heb ik voor mijn twee kleinste nichtjes mini all-stars gemaakt. Ondanks dat er maar 10 weken tussen die twee zit, maakt dat blijkbaar bij kleine mensjes een groot verschil en paste de all-stars bij het oudste nichtje al niet meer. Ik werd gevraagd grotere te maken, en dan het liefst in het fel groen (mama houdt van felle kleurtjes). Ik was diezelfde avond enthousiast begonnen met het vergroten van het patroon, zodat ze zouden passen maar wel nog in verhouding zouden blijven. Dit lukte redelijk goed, en slofje één was (op het embleem, de veter en het label na) af.

Vervolgens kwamen er allemaal andere klusjes tussendoor en het slofje bleef liggen. Toen ik laatst voor een opdracht nog een paar all-stars moest haken, reageerde mijn zus echter dat mijn nichtje nog steeds op haar groene all-stars wacht. Oeps! Ik ben dus de dag erna aan de slag gegaan en heb slofje twee ook afgemaakt. Toen bleek echter dat slofje één, door het lange liggen, veel zachter (lees: minder stijf) was geworden, klopte het niet meer met slofje twee. Dan maar een nieuw slofje één haken. Omdat ik me nogal schaamde dat ik door alle opdrachten de slofjes was vergeten, ben ik de hele avond door gegaan totdat ik ze helemaal af had, dus inclusief veters, embleem en label.

Toen ze klaar waren twijfelde ik echter nog. Het gat bovenin was ook breder geworden en ik was bang dat ze misschien te makkelijk uit zouden gaan of uit te trekken zouden zijn. Toen ik bij mijn haakspullen een rolletje elastiek vond, was mijn probleem opgelost. Ik heb in de rand van de sloffen elastiek gedaan waardoor ze nu iets strakker om het been zitten. (Op de foto is ook te zien dat ze aan de bovenkant iets naar binnen getrokken worden).

Ik ben er nu in ieder geval tevreden over en mijn nichtje heeft weer warme voetjes!

Groetjes, Imke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten