donderdag 12 februari 2015

Muziekdoosje

Op een van mijn favoriete webshops kwam ik een aantal muziekdoosjes tegen, die door middel van een touwtje een kort slaapliedje spelen. Omdat ik het erg leuk en de moeite van het proberen waard vond, heb ik een doosje besteld. Hoewel ik er nog geen specifiek doel voor had, was ik erg blij met mijn aankoop.

Toen ik niet veel later door mijn schoonvader gevraagd werd of ik iets voor ons achterneefje wilde maken, stelde ik voor dat we iets met het doosje zouden doen. Gelukkig vond hij het een goed idee en (omdat ik iets wilde maken wat ik nog niet eerder gemaakt had) kwamen we samen uit op een schildpadje in de kleuren van het geboortekaartje (in dit geval grijs met blauw).

Ik had de kleuren in huis en ben meteen begonnen. Het verwerken van het doosje was even proberen, omdat het op de juiste manier in het lijfje moet komen te zitten, maar toen dat eenmaal gelukt was, was het nog maar een kwestie van het patroon volgen.

Als laatste moest hij natuurlijk nog een ophangmogelijkheid krijgen, aangezien het de bedoeling is dat het schildpadje aan de box of het bedje hangt. Daarvoor het ik de kleuren van het petje gebruikt, waarvan ik een touwtje gemaakt heb.

Hiernaast het eindresultaat. Hopelijk zijn de kleine man en zijn ouders er blij mee.

Groetjes, Imke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten